Prázdny
0,00 €
 
-25 %
Mocné ženy alebo ženy moci?

Mocné ženy alebo ženy moci?

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2014
Publikácia Jany Oravcovej Mocné ženy alebo ženy moci? Vizuálna kultúra, reprezentácia, ideológia je pohľadom na obdobie budovania socializmu 50. rokov 20. storočia z hľadiska koncepcie ženskej emancipácie a rodových vzťahov obsiahnutých vo vizuálnych reprezentáciách. Vychádzajúc z predpokladu, že vizuálne praktiky sú ...
Bežná cena knihy: 14,96 €
Naša cena knihy: 11,22 €
Ušetríte: 25 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 224
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 171x216 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097185206
Rok vydania: 2014
Žáner: ine
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Tajomná žena
autor neuvedený
2,49 €
James Bond - Encyklopedie
Cork, Collin Stutz, John
46,95 €
Stále s nami
autor neuvedený
22,90 €
Puzzle 260 Ferrari
autor neuvedený
6,58 €
Dračia ulička č. 13 – Strašidelné zrkadlo
Bernd Perplies, Christian Humberg
6,49 €
Prednemocničná urgentná medicína
Viliam Dobiáš
39,00 €
Project Fourth Edition 2 Pracovní sešit s poslechovým CD a přípravou na testování
Hutchinson, T.; Hardy-Gould, J.; Trnová
12,60 €
O knihe
Publikácia Jany Oravcovej Mocné ženy alebo ženy moci? Vizuálna kultúra, reprezentácia, ideológia je pohľadom na obdobie budovania socializmu 50. rokov 20. storočia z hľadiska koncepcie ženskej emancipácie a rodových vzťahov obsiahnutých vo vizuálnych reprezentáciách. Vychádzajúc z predpokladu, že vizuálne praktiky sú úzko prepojené a ovládané mocenskými systémami, na vizuálne obrazy je v publikácii nahliadané ako na inštrumenty, ktoré sú produktom a reprezentantom konkrétnych subjektov, sociálnych síl a ideológií. Nejedná sa tak o nostalgické spomínanie, ani o rozpamätávanie sa na nespravodlivosti, či o heroizáciu žien budovateliek, skôr sa riešia otázky súvisiace s konštruovaním ženskej a mužskej identity. Čo znamenal pojem „nová“ žena? Aká bola jej rola? Ako a kým bola konštruovaná rodová politika? Ako sa prostredníctvom reprezentácií (spolu)konštituovali „nové“ typy ženskosti? Ako sa prejavil emancipačný koncept vo vizuálnej kultúre, v spôsobe zobrazovania? Ako sa vice versa na konštrukcii ženskosti a mužskosti podieľali vizuálne zobrazenia? Napokon otáznik a ambivalentnosť v názve tejto publikácie odkazujú na vnútorné kontrasty a paradoxy medzi ideológiou a každodenným životom žien (a mužov). Sú dôkazom rozporu medzi konceptom rovnosti mužov a žien, ktoré na jednej strane získali vo verejnej sfére svoje pracovné pozície a politické funkcie, na strane druhej zostali aj naďalej pod dohľadom mocenských štruktúr.