Prázdny

-28 %
Sapiens a neandertálec: rozpravy o živote

Autor:
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788082420817
Rok vydania: 2022
Žáner: Spoločenské vedy
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Vlastnictví bytu
Romana Petrová, Markéta Selucká
14,90 €
Obraz Květy 40,5x40,5
Sňatky se smrtí
Jiří Kovařík
Východ USA - turistický průvodce
39,95 €
3D POHLADNICA-LUNAR PHASES
O knihe
Paleolit, mezolit, neolit: časovo tak vzdialené obdobia, že mnohí z nás majú problém ich zaradiť. Predstaviť si, ako sa vtedy žilo, je takmer nemožné. Môžeme však povedať, že naši pravekí predkovia sú nám úplne cudzí? Spisovateľ Juan José Millás je presvedčený o opaku. Preto požiadal Juana Luisa Arsuagu, jedného z najgeniálnejších paleontológov svojej generácie, aby ho sprevádzal pri objavovaní našich koreňov. Millás, ktorý sa od detstva označuje za neandertálca, kombinuje svoje rozprávačské schopnosti s odbornými znalosťami svojho akademického spoločníka, ktorý má dostatok vedomostí o ostatných druhoch rodu Homo, aby nás previedol biomechanikou a sexuálnym dimorfizmom, dvojnohým držaním tela a chrupom, australopitekom Lucy a oholenou bradou Alexandra Veľkého, či základnými zlomovými bodmi, ako je napríklad objavenie schopnosti hodiť kameňom a rozdelenie práce na lovcov a zberačov. Ako Don Quijote so svojím Sanchom Panzom nás obaja berú na zábavnú a poučnú výpravu za tajomstvami ľudskej evolúcie v duchu najlepšej vedeckej popularizácie.