Prázdny
0,00 €
 
-27 %
Pred portrétom

Pred portrétom

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 04.05.2020
Predložená publikácia nie je v našich končinách celkom bežným pojednaním o portrétnom žánri v ranom novoveku. Jej ambíciou nie je pozerať sa na portrét cez optiku pomyselných súradníc „doba - dielo - umelci - objednávatelia“. Naopak, zámer tejto knihy je skôr hĺbková analýza niekoľkých celkom bazálnych otázok týkajúcich ...
Bežná cena knihy: 18,00 €
Naša cena knihy: 13,14 €
Ušetríte: 27 %
Dostupnosť: Posledný kus na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 143
Rozmer: mm
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788056803882
Rok vydania: 2020
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Verejné obstarávanie
Ľubomír Púček
17,50 €
Poselství andělů pro tebe
Silke Bader
15,29 €
Obscuritas - Útek z tmy
Lagercrantz David
15,90 €
Krtkův soubor her
Miler Zdeněk
20,63 €
V zimě, kdy připluli lvi
Jan Costin Wagner
10,16 €
O knihe
Predložená publikácia nie je v našich končinách celkom bežným pojednaním o portrétnom žánri v ranom novoveku. Jej ambíciou nie je pozerať sa na portrét cez optiku pomyselných súradníc „doba - dielo - umelci - objednávatelia“. Naopak, zámer tejto knihy je skôr hĺbková analýza niekoľkých celkom bazálnych otázok týkajúcich sa samotnej povahy a podstaty portrétu ako špecifického dobového obrazového fenoménu v novovekých dejinách. Vie si čitateľ v dnešných podmienkach všeobecnej presýtenosti portrétmi a za situácie, keď na ich vytváranie celkom stačí dotknúť sa smartfónu, predstaviť, ako portrét na ľudí účinkoval v 15. storočí? Ako „magicky“ a zároveň „pragmaticky“ boli vlastne až do vynálezu fotografie obsahy, významy a funkcie tohto žánru? Autorka kladie za cieľ naviesť diváka na hlbšie uvažovanie o problematike portrétu v ranom novoveku „skrze texty“. Viac než samotné portréty-obrazy sú tu teda čitateľovi ponúkané smerodajné dobové traktáty a iné odborné i laické pojednania o portréte. Tento pôvodný portrétny diskurz je paralelne reflektovaný autorkou v rámci diskurzu súčasného, teda v kontexte aktuálnych metodologických pohľadov a konkrétnych interpretačných prístupov k danému žánru, ako je napríklad Beltingova „antropológia obrazu“, Freedbergove a Mitchellove úvahy o „moci obrazu, Gellova téza o „umelcovi ako okultnom technikovi“, smerujúce konkrétne v portrétnom žánri k Marinovým a Burkeho interpretáciám vladárskych portrétov ako prostriedkov k ovládnutiu publika.