Prázdny
0,00 €
 
-23 %
Prešovská trilógia

Prešovská trilógia

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2017
Michaela Zakuťanská (1987) je považovaná za autorku s originálnym štýlom a nekompromisným, no humorne ladeným pohľadom na súčasný svet v spoločenských súvislostiach. Spoluzakladateľka Prešovského národného divadla (PND, 2013) sa aktuálne venuje najmä divadelnej a rozhlasovej dramatickej tvorbe. Tvorí a žije ...
Bežná cena knihy: 10,00 €
Naša cena knihy: 7,70 €
Ušetríte: 23 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 148
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 143x198 mm
Hmotnosť: 230 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788089550319
Rok vydania: 2017
Žáner: Poézia, próza
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Demelza
Graham Winston
14,79 €
Tapeworms of the genus Proteocephalus Weinland, 1858, parasites of fishes in Eur
Tomáš Scholz; Vladimíra Hanzelová
0,00 €
Kronika Karla IV. - Orel a lev
Vaňková Ludmila
27,45 €
Projekty rodinných domov jar/leto 2007
Kolektív autorov
3,50 €
Život Adama 3  - Dvanásť rokov rebelom
Opet Peter -Petko-
7,90 €
Stop průměrnosti
Rose Todd
16,45 €
O knihe
Michaela Zakuťanská (1987) je považovaná za autorku s originálnym štýlom a nekompromisným, no humorne ladeným pohľadom na súčasný svet v spoločenských súvislostiach. Spoluzakladateľka Prešovského národného divadla (PND, 2013) sa aktuálne venuje najmä divadelnej a rozhlasovej dramatickej tvorbe. Tvorí a žije v duchu poetiky konzervatívneho anarchizmu (ktorý manifestovala v roku 2004) a ktorý spolu so živelnosťou prešovskej nátury, bytostným intelektuálnym punkom a súčasným jazykom (živým a dramatickým) vytvára z jej textov neobyčajné generačné výpovede. Prešovskú trilógiu (Drewo a srd, 2017) tvoria tri hry, tragikomédie, ktoré boli napísané pre PND a vo svojej inscenačnej podobe si získali uznanie aj odbornej verejnosti. Teraz vychádzajú v autorkinom knižnom debute. Single radicals (No, som rád, že už som doma. Ako tu je fajne. – Tak keď prídeš raz za čas, tak je tu fajne.) načrtáva otázky aktuálnej budúcnosti. Mladí ľudia medzi vzťahom a single, medzi twenteens a dospelosťou, medzi východom a západom. Nejde však len o jednu piatkovú noc, ale o filozofickú polemiku hodnôt, viery, boja za ideály a lásku. Kindervajco (A čo ťa vzrušuje? – Keď počujem ženu nahlas čítať. – Myslíš, že by sme si mohli spolu čítať? – Pozri, ešte to len vyslovíš a už mi stojí.), adresná metafora spoločenských udalostí, je pohľadom na súčasnú generáciu tridsiatnikov. Väčšina z nich má prácu, vlastné bývanie, niektoré dokonca vzťahy. Hranice priateľstva sú definované dôverou, ideálmi, ambíciami, láskou, neverou, intelektom, a to všetko v intenciách malomestskej politiky, ktorá svoju predstavu o umení zhmotňuje do gigantického Kindervajca. Good place to die (S deťmi... s deťmi je život o niečom úplne inom, však, Soňa. – Je o tom istom, len je s deťmi.), konfrontuje umeleckého génia človeka s geniom loci miesta, Prešova. Človek – Platonov hľadá svoje šťastie a pritom k nemu nachádza cestu pre druhých. Aj v tejto hre sú tematické línie periférium/centrum, ideály/realita, nezmyselnosť života/materstvo podrobované generačnej kritike.