Prázdny
0,00 €
 
-28 %
Film a politika

Film a politika

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2017
Kniha FILM A POLITIKA (Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 - 1989) autora Martina Ciela sa zaoberá analýzou ideologického pôsobenia kinematografie v obdobiach slovenského štátu, 50tych rokoch 20. storočia a v období normalizácie. Nevyhýba sa však ani 60. rokom. Dôležité je, že kniha nie je čisto filmovo teoretický a akademicky ...
Bežná cena knihy: 10,00 €
Naša cena knihy: 7,20 €
Ušetríte: 28 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Rozmer: mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788089550289
Rok vydania: 2017
Žáner: Fotografia, film
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Cestovní náhrady 2005
Marie Salačová
0,00 €
Jak zhubnout a nezblbnout
Daniela Kovářová
16,45 €
Alchymista
Paulo Coelho
21,89 €
Bratislava
Bedrich Schreiber
22,99 €
Mleté maso
autor neuvedený
0,00 €
Vesmírní křižáci
Anderson Poul
16,45 €
O knihe
Kniha FILM A POLITIKA (Ideológia a propaganda v slovenskom filme 1939 - 1989) autora Martina Ciela sa zaoberá analýzou ideologického pôsobenia kinematografie v obdobiach slovenského štátu, 50tych rokoch 20. storočia a v období normalizácie. Nevyhýba sa však ani 60. rokom. Dôležité je, že kniha nie je čisto filmovo teoretický a akademicky uzavretá. Výskum tu postupuje v intenciách tzv. novej histórie, teda v širších politických a sociálnych kontextoch. Slovenská kinematografia, či už krátky, publicistický film či jednotlivé kinožurnály ale i analyzované hrané filmy sú pevne usúvzťažnené s referenčným pozadím svojho vzniku. Výsledkom je dôležitý a zaujímavý pohľad na našu minulosť, na minulosť rôznych totalitných období cez prizmu filmu, ktorý bol politikou neustále ovplyvňovaný. Monografia Film a politika. Ideolo´gia a propaganda v slovenskom filme 1939 – 1989 sku´ma, ako a aky´mi sposobmi sa politika prejavovala v roznych ab- norma´lnych, nesˇtandardny´ch politicko- -spolocˇensky´ch situa´cia´ch a rezˇimoch, ktore´ existovali na Slovensku v rokoch 1939 azˇ 1989, aky´m sposobom propa- ganda politicku´ ideolo´giu verbalizovala cˇi zobrazovala. Propaganda sa tu cha´pe ako skryta´ manipula´cia s vy´znamami, so symbolmi alebo s emo´ciami s cielˇom ovplyvnitˇ adresa´ta a vyvolatˇ konkre´tne predstavy a asocia´cie smeruju´ce k su´hla- su s ideologicky´m za´merom. Monografia metodicky dekonsˇtruuje taktiky a strate´gie vzniku za´kladny´ch modelov propagandy. Opisuje ich for- ma´lne sˇtruktu´ry a posobenie v kine- matografii hranej, ale v neposlednom rade aj v spravodajskom filme. S vyuzˇi- ti´m analy´zy niektory´ch pri´znacˇny´ch vy´- znamovy´ch moti´vov (uniforma, vlak...) sa su´stredˇuje na filmove´ zobrazenie ideolo´gie a na jej referencˇne´ pozadie. Pretozˇe to, ako a precˇo sa tvoria vy´zna- my filmovy´ch znakov, je najva´zˇnejsˇou ota´zku filmovej semiotiky. A aj preto, lebo analy´zou vplyvu politiky na umenie sa da´ o vlastnej minulosti dozvedietˇ prekvapuju´co mnoho.