Prázdny
0,00 €
 
-28 %
Neposedné predškolské kurikulum

Neposedné predškolské kurikulum

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 25.03.2014
Publikácia v sebe spája dve zásadné skúsenosti autorov z posledných rokov. Tou prvou sú návštevy mnohých krajín, v rámci ktorých poznávali tradície a podoby predškolského vzdelávania vo rôznych podmienkach. Tou druhou skúsenosťou bola účasť na realizácii štátnej školskej politiky na Slovensku, a to prostredníctvom ...
Bežná cena knihy: 9,50 €
Naša cena knihy: 6,84 €
Ušetríte: 28 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 116
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 146x210 mm
Hmotnosť: 160 g
Jazyk: Slovensky
EAN: 9788081680267
Rok vydania: 2014
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Hry a pohádkové cestování
Naděžda Kalábová
0,00 €
Šťastná Fortuna
Barbara Cartland
0,00 €
Slovensko 1:200T/mapa(ZoomSystem)MD
autor neuvedený
11,70 €
Velice lehká smrt
Simone de Beauvoirová
15,13 €
O iniciaci
Rudolf Steiner
13,09 €
Mrazivá noc
Arnaldur Indridason
10,94 €
ROARY - Roaryho dielňa
David Ingham
2,95 €
O knihe
Publikácia v sebe spája dve zásadné skúsenosti autorov z posledných rokov. Tou prvou sú návštevy mnohých krajín, v rámci ktorých poznávali tradície a podoby predškolského vzdelávania vo rôznych podmienkach. Tou druhou skúsenosťou bola účasť na realizácii štátnej školskej politiky na Slovensku, a to prostredníctvom možnosti vytvoriť a viesť tím ľudí na účely spracovania nového národného kurikula pre materské školy. Obsah tejto publikácie spočíva na prieniku porovnávacieho štúdia zahraničných prístupov a vývoja kurikulárnych materiálov v našich podmienkach. Porovnávací prístup k tvorbe kurikula a k práci s ním nepochybne prispel k zreteľnejšiemu porozumeniu vlastnej tradície ako aj ku kritickému vnímaniu toho, čo k nám preniká zo zahraničia, kde sú limity, riziká či výhody rôznorodých pilierov, na ktorých stavajú systémy predškolského vzdelávania v rôznych častiach sveta a v rôznych kultúrnych podmienkach. V prvých častiach dominuje analýza medzinárodných zdrojov a skúseností z oblasti tvorby predškolských kurikúl. Obsah ďalších častí rekonštruuje najmä domácu situáciu a to tak, že porovnávacie hľadisko zohľadňuje to, čo sa ako problém či neistota môže javiť v našich podmienkach, aby sa v konečnom dôsledku našlo hlbšie porozumenie pre to, čo možno v predškolskom vzdelávaní v súčasnosti dosiahnuť. Text publikácie vyúsťuje až do spracovania mozaiky toho, ako sa s novými či nezvyčajnými vplyvmi kurikula emocionálne vysporadúvajú naše učiteľky materských škôl ako nositeľky domácej tradície a historicky zaužívaných prístupov. Publikácia prezentuje relatívne ucelený text akejsi ukotvenej porovnávacej predškolskej pedagogiky, berúc na zreteľ domáce podmienky a otázky, ktoré sú produkované týmto prostredím. Porovnávací prístup a medzinárodné hľadisko nie sú teda samoúčelné, ale sú spôsobom, ako zodpovedne vnímať a riešiť všetky základné témy, ktoré doma a vo svete hýbu nielen premýšľaním, ale aj rozhodovaním v oblasti starostlivosti o deti v ranom detstve.