Prázdny
0,00 €
 
-28 %
O dobrovoľnom otroctve

O dobrovoľnom otroctve

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2014
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý ...
Bežná cena knihy: 9,00 €
Naša cena knihy: 6,48 €
Ušetríte: 28 %
Zasielame: Vypredané
Detaily o knihe
Počet strán: 61
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 100x180 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097139728
Rok vydania: 2014
Žáner: Filozofia
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Srdcový kráľ
Ľubomír Feldek
21,00 €
Sudojunior Sudoku pro děti od 9 let
autor neuvedený
0,00 €
Zrcadlo a světlo
Hilary Mantelová
38,39 €
Tanec s mŕtvou slúžkou
Juraj Bindzár
8,29 €
Rez a tvarovanie drevín
autor neuvedený
26,52 €
Dva kluci na dvou kolech
Petr Čada
30,80 €
O knihe
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý sa pritom rodí slobodný. Východiskom z toho môže byť prebudenie k politickej aktivite. Významnu úlohu v tom zohráva, nielen presviedčanie ľudí, ale aj aktivita inteligencie, výsmech predstavy o božskom pôvode monarchie, a pochopenie, že aj takto odcudzená moc vlastne závisí od ľudu. Každý odpor, dokonca aj pasívny, je nástrojom na povzbudenie sebavedomia ľudu. Podľa viacerých, jedna zo zásluh Machavelliho, že bol schopný oddeliť politiku a problematiku etiky. Ale Boétie tvorí aj politickú etiku - pomocník Boha či vykonávateľ jeho vôle, príroda nás stvorila slobodnými, a naše prirodzené právo je ochranou aj našej nezávislosti. Na druhej strane zas -niet ničoho, čo by na tejto zemi bolo tak proti prirodzenosti, ako pokorenie človeka-. Stojíme tu blízko morálky Erazma Rotterdamského, skutočne nemravné je nielen niekoho zotročiť, ale aj v rabstve žiť. S pomocou humanistického idealizmu politicka morálka teda ústi do praktického racionalizmu.