Prázdny
0,00 €
 
-23 %
O dobrovoľnom otroctve

O dobrovoľnom otroctve

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2014
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý ...
Bežná cena knihy: 9,00 €
Naša cena knihy: 6,93 €
Ušetríte: 23 %
Dostupnosť: Posledných pár kusov na externom sklade
Detaily o knihe
Počet strán: 61
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 100x180 mm
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097139728
Rok vydania: 2014
Žáner: Filozofia
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Memories of My Melancholy Whores
Márquez Gabriel García
15,24 €
Byl jsem brněnským katem
Jirásek Zdeněk
14,05 €
Star Trek: Ex Machina
Christopher L. Bennett
21,94 €
Moja prvá Abeceda
Danica Pauličková
10,00 €
Král Severu
Turtledove Harry
13,14 €
Jednoduché účet.pro podn.2003
Jan Linhart
0,00 €
Hudebně-literární slovník
Vladimír Spousta
22,57 €
O knihe
Hlavnou tézou spisu O dobrovoľnom otroctve je, že človek sa rodí slobodný a dobrý. Rôzne formy utláčania a despotizmu sú strašné. Ale najhroznejšie je to, že tyranom a tyranii sa podriaďujú celé národy. A hocako je to protirečivé a teda nepochopiteľné, podriadená odovzdanosť sa stala druhou prirodzenosťou človeka, ktorý sa pritom rodí slobodný. Východiskom z toho môže byť prebudenie k politickej aktivite. Významnu úlohu v tom zohráva, nielen presviedčanie ľudí, ale aj aktivita inteligencie, výsmech predstavy o božskom pôvode monarchie, a pochopenie, že aj takto odcudzená moc vlastne závisí od ľudu. Každý odpor, dokonca aj pasívny, je nástrojom na povzbudenie sebavedomia ľudu. Podľa viacerých, jedna zo zásluh Machavelliho, že bol schopný oddeliť politiku a problematiku etiky. Ale Boétie tvorí aj politickú etiku - pomocník Boha či vykonávateľ jeho vôle, príroda nás stvorila slobodnými, a naše prirodzené právo je ochranou aj našej nezávislosti. Na druhej strane zas -niet ničoho, čo by na tejto zemi bolo tak proti prirodzenosti, ako pokorenie človeka-. Stojíme tu blízko morálky Erazma Rotterdamského, skutočne nemravné je nielen niekoho zotročiť, ale aj v rabstve žiť. S pomocou humanistického idealizmu politicka morálka teda ústi do praktického racionalizmu.