Prázdny
0,00 €
 
-44 %
Sila jazyka

Sila jazyka

Autor:
|
Vydavateľstvo:
Dátum vydania: 2012
Klasickým objektom kultúrnych vied sú javy poznačené spontánnosťou, nachádzajúce sa mimo oblasti racionálnej regulácie a vnímané ako prirodzené kultúrne entity v protiklade s „umelými“ objektmi, vytvorenými s istým stupňom uvedomenosti. Významový komponent „pestované“ (rastliny, mikroorganizmy) implicitne ...
Bežná cena knihy: 10,00 €
Naša cena knihy: 5,60 €
Ušetríte: 44 %
Zasielame: Skladom
Detaily o knihe
Počet strán: 368
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 145x205 mm
Hmotnosť: 467 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788081016578
Rok vydania: 2012
Žáner: Učebnice, monografie, slovníky
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
Bez praxe nepřijímáme!
Alena Hájková
5,44 €
Tantra
Ma Ananda Sarita PhD Mahasatvaa
449,96 €
Kafkův proces a Švihova aféra
Bohumil Nuska; Jiří Pernes
0,00 €
Sociální právo Evropské unie
Tomeš Igor
31,35 €
Oskar Ed 3
Branko Jelinek
9,90 €
Maličká su
Jaroslav Stojan
0,00 €
O knihe
Klasickým objektom kultúrnych vied sú javy poznačené spontánnosťou, nachádzajúce sa mimo oblasti racionálnej regulácie a vnímané ako prirodzené kultúrne entity v protiklade s „umelými“ objektmi, vytvorenými s istým stupňom uvedomenosti. Významový komponent „pestované“ (rastliny, mikroorganizmy) implicitne odkazuje na to, že kultúra sa týka aj zasahovania človeka do prírody, a evokuje predstavu kultivácie (kultivovania), čo navodzuje znalosť historického koreňa výrazu kultúra, totiž faktu, že stopy vedú k latinským výrazom cultura a cultus: výraz cultura agri sa vzťahuje na obrábanie pôdy a výraz cultus deorum na uctievanie božstva. Z tejto perspektívy kultúra sa ukazuje ako pôsobenie človeka na to, čo je dané prírodou, a to tak, že poriadok prírody premieňa na ním vytvorený poriadok. Keďže k prírode patrí aj to, čo pochádza od prírody u samotného človeka (človek ako biologická bytosť), súčasťou tohto premieňania je aj on sám. V interakcii človeka s prírodou, z ktorej vzchádza náhrada prírodného poriadku poriadkom vytvoreným človekom, je zárodok podnetu k hodnotiacemu vnímaniu kultúry.